4040511404 |
Metodologia Remis a educació infantil i primària |
2018-2019 |
Seminari. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/10/2018 - 30/6/2019 (20 hores) de h a h |
|
Conserv. Munic. de Música de Sant Cugat del Vallès |
|
pl. Victòria dels Àngels, 2 (Sant Cugat del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Es donarà a conèixer i es posarà en pràctica la nova proposta d’enfocament pedagògic de l’ensenyament musical que es dur a terme a l’EMMVA, perquè, a partir del treball compartit entre ambdós equips, professorat de l’escola de música i mestres d’Infantil i especialistes de música de primària de les escoles, s’arribin a consensuar unes Unitats Didàctiques que reflecteixin aquest enfocament pedagògic que porta per nom: REMIS-Sant Cugat.
|
| |
Objectius |
•Plantejar el marc teòric que dóna enfoc a la metodologia de treball Remis Sant Cugat.
•Mostrar l’enfocament del treball musical que es dur a terme a l’EMMVA:
1.Comprendre els processos utilitzats en les activitats de d’aprenentatge que es viuen a l’aula i prendre consciència dels llenguatges de comunicació que acondueixen aquests processos.
2.Prendre consciència de la importància del treball per competències en l’educció musical: escoltar, interpretar i crear.
3. Escoltar i analitzar obres musicals de diferents èpoques i estils i portant a debat com l’enfocament REMIS es planteja l’educació musical dels infants a través d’elles.
4.Analitzar i interpretar un repertori de cançons mostrant les activitats d’aprenentatge que es desenvolupen al seu entorn.
5.Realitzar composicions musicals i comprendre l’abast formatiu que l’experimentació, la improvisació i la composició té amb els infants.
6. Prendre consciència de la importància del treball compartit i entendre el grup com una comunitat d’aprenentatge en la qual, l’adult hi fa de guia.
7.Programar per Unitats didàctiques entenent-les com a patits projectes i consensuar la forma d’avaluar.
8.Organitzar unes Unitats didàctiques per a de cada etapa i posar-les en pràctica fora de l’aula i a l’aula amb els alumnes.
|
| |
Continguts |
•Les obres musicals de totes les èpoques i estils i les creacions pròpies com a contextos significatius de vivència i aprenentatge.
•Els elements constitutius de la música distribuïts com: Materialitat dels so, Discurs, Simultaneïtat sonora, Elements Expressius i Context i Cultura.
•Els Objectius d’ Percebre, Expressar, Analitzar i Valorar.
•Els llenguatges: verbal, musical, corporal i plàstic.
•Les competències musicals d’escoltar, interpretar i crear.
•L’aula com a comunitat d’aprenentatge i la funció de l’adult.
•Els processos d’aprenentatge i els llenguatges de comunicació.
|
| |
Avaluació |
80% assistència
A més del compliment dels requisits de certificació.
|
| |
Requisits de certificació |
80% assistència
Actitud: Mostra una actitud participativa i de col·laboració
Aportar idees i valoracions
Mostrar iniciativa davant dels reptes que es proposin.
Elaboració de materials: Selecció de materials musicals i elaboració d'unitats didàctiques d'etapa
Posada en pràctica a l'aula d'una de les Unitats didàctiques
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d’educació infantil i mestres especialistes de música de les escoles que formen part del Projecte Música en conjunt.
|
| |
E-mail |
crp-santcugat@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
06/10/2018 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
- |
- |
|
|
Sessió 9 |
- |
- |
|
|
Sessió 10 |
diumenge |
30/06/2019 |
1000 |
1100 |
|
| |