Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4040511404   Metodologia Remis a educació infantil i primària
2018-2019   Seminari. Educació Infantil-Primària
  
   6/10/2018 - 30/6/2019 (20 hores) de h a h
   Conserv. Munic. de Música de Sant Cugat del Vallès
   pl. Victòria dels Àngels, 2 (Sant Cugat del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental IV
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Es donarà a conèixer i es posarà en pràctica la nova proposta d’enfocament pedagògic de l’ensenyament musical que es dur a terme a l’EMMVA, perquè, a partir del treball compartit entre ambdós equips, professorat de l’escola de música i mestres d’Infantil i especialistes de música de primària de les escoles, s’arribin a consensuar unes Unitats Didàctiques que reflecteixin aquest enfocament pedagògic que porta per nom: REMIS-Sant Cugat.
  
Objectius   •Plantejar el marc teòric que dóna enfoc a la metodologia de treball Remis Sant Cugat.
•Mostrar l’enfocament del treball musical que es dur a terme a l’EMMVA:
1.Comprendre els processos utilitzats en les activitats de d’aprenentatge que es viuen a l’aula i prendre consciència dels llenguatges de comunicació que acondueixen aquests processos.
2.Prendre consciència de la importància del treball per competències en l’educció musical: escoltar, interpretar i crear.
3. Escoltar i analitzar obres musicals de diferents èpoques i estils i portant a debat com l’enfocament REMIS es planteja l’educació musical dels infants a través d’elles.
4.Analitzar i interpretar un repertori de cançons mostrant les activitats d’aprenentatge que es desenvolupen al seu entorn.
5.Realitzar composicions musicals i comprendre l’abast formatiu que l’experimentació, la improvisació i la composició té amb els infants.
6. Prendre consciència de la importància del treball compartit i entendre el grup com una comunitat d’aprenentatge en la qual, l’adult hi fa de guia.
7.Programar per Unitats didàctiques entenent-les com a patits projectes i consensuar la forma d’avaluar.
8.Organitzar unes Unitats didàctiques per a de cada etapa i posar-les en pràctica fora de l’aula i a l’aula amb els alumnes.


  
Continguts   •Les obres musicals de totes les èpoques i estils i les creacions pròpies com a contextos significatius de vivència i aprenentatge.
•Els elements constitutius de la música distribuïts com: Materialitat dels so, Discurs, Simultaneïtat sonora, Elements Expressius i Context i Cultura.
•Els Objectius d’ Percebre, Expressar, Analitzar i Valorar.
•Els llenguatges: verbal, musical, corporal i plàstic.
•Les competències musicals d’escoltar, interpretar i crear.

•L’aula com a comunitat d’aprenentatge i la funció de l’adult.
•Els processos d’aprenentatge i els llenguatges de comunicació.
  
Avaluació   80% assistència
A més del compliment dels requisits de certificació.
  
Requisits de  certificació   80% assistència
Actitud: Mostra una actitud participativa i de col·laboració
Aportar idees i valoracions
Mostrar iniciativa davant dels reptes que es proposin.
Elaboració de materials: Selecció de materials musicals i elaboració d'unitats didàctiques d'etapa
Posada en pràctica a l'aula d'una de les Unitats didàctiques
  
Persones  destinatàries   Mestres d’educació infantil i mestres especialistes de música de les escoles que formen part del Projecte Música en conjunt.
  
E-mail   crp-santcugat@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   06/10/2018   1000   1100 
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   diumenge   30/06/2019   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent